Hotspot / Karolina Skande.

Glada outfitbilder är lösningen på allt. Bilder: Hotspotbloggen.se.

Glada outfitbilder är lösningen på allt. Bilder: Hotspotbloggen.se.

Tisdagen den 8 september klockan 16 bänkade jag mig på Sturekatten med Karolina, en Loka och en kopp te. Två och en halv timme satt vi där – drygt en och en halv för intervjun och ytterligare en för branschskvaller, frilansspån och catching up. Bilden till vänster är Karolinas outfit-bild från den dagen.

Bästa citat från intervjun

Att inse att det här är min nya karriär, mitt nya jobb… Det var ett sjukt svårt beslut att säga upp sig, men jag kände att jag måste göra det här för det är det roligaste jag gjort i hela mitt liv och det är nu jag har chansen att göra det.

Bakgrundshistoria

Karolina och Eleonore lärde känna varandra genom bloggarna för flera år sedan, och när jag började jobba med Eleonore var det liksom svårt att inte få Karolina på köpet (lite som en personalförmån). Karolina är grundare till den till synes pretentiösa modeordern, som inte alls är pretto utan bara ett sätt för en klunga konkurrenter som trivs ihop att hänga med varandra. Karolina och Eleonore har för övrigt utfört mer eller mindre hela koreografin till Beyoncés Single ladies på min altan. Bildbevis finns här, här, här och här. När samma låt spelades på modeveckan strax efter såg det ut så här.

Kommentera

