Jonna just nu / Jonna Bergh Wahlström

Jonna framför den berömda väggen i tre relativt sällsynta bilder – huvudet är ju kvar! Bilder: Glamour.se/blogg/jonna

Jonna framför den berömda väggen i tre relativt sällsynta bilder – huvudet är ju kvar! Bilder: Glamour.se/blogg/jonna

Jonna Bergh Wahlström är chefredaktör på Glamour och min skrivbordsgranne. Inte just nu, eftersom jag för tillfället frilansar hemifrån en mjuk schäslong med datorn i knät, men såväl i somras som en kort period i höst agerar jag vikarierande redaktionschef på Glamour och sitter då vid skrivbordet som syns bakom Jonna på bilderna.

Jonna var den första chefredaktören jag intervjuade för boken och vi körde det via mail för bekvämlighetens skull.

Bästa citatet ur intervjun (om vad som kommer att hända med modebloggarna framöver)

I bästa fall ger det en massa tjejer självförtroende och en känsla av att bli sedda och hörda – i sämsta fall krossar den drömmar om ett liv i rampljuset eftersom ändå ytterst få kommer att hamna där.

Bakgrundshistoria

Jag hade bara skymtat Jonna i vimlet på events innan jag lunchade med henne i våras inför vikariatet på Glamour. Däremot var hon den enda konkurrerande chefredaktören (då för Cosmopolitan) som skickade blommor till mig och redaktionen efter lanseringen av Modette våren 2007. Så agerar ett branschproffs.
Jonna är superlång. Det är inte jag. Jag köper skor med höga heels och platåer och grejer för att kompensera för det. Problemet är att Jonna har samma skosmak. Jag kommer aldrig att röra mig på samma altituder som Jonna, såvida jag inte bär med mig en pall var jag än går.

Kommentera

