Ytligheter / Eleonore Nygårds.

Kalasklänningen, Wintour-pagen och Chanelväskan.

Kalasklänningen, Anna Wintour-pagen och Chanelväskan. Bilder: Ytligheter.com

Den första jag intervjuade för boken var Eleonore Nygårds. Måndagen den 7 september, klockan 14.30. Eleonore fick inte välja plats själv (man kan vara bossig med folk man känner), jag bestämde att halvtomma Kungstornet skulle passa perfekt. Att hela övervåningen skulle vara en svettig sensommarbastu hade jag inte räknat med.

Bästa citatet från intervjun (ang att lämna ett evigt avtryck på nätet)

Det tycker jag är gött. Jag är skitstolt över det. Jag började blogga så himla tidigt. Och jag började inte blogga när jag var tretton och full, utan jag har har varit vuxen hela tiden. I love my blog.

Bakgrundshistoria

Jag träffade Eleonore första gången hösten 2006. Jag och min dåvarande chef Joakim NorlingEgmont Tidskrifter stämde träff med henne på ett kafé vid Skanstull för att övertyga henne om att hon borde säga upp sig för att bli en del av Modetteredaktionen. Vi fick knappt en syl i vädret på hela mötet.

Sedan dess har jag bokstavligen delat säng med Eleonore i Holland, Frankrike, Italien, USA, England och mer eller mindre hela Sverige från Piteå i norr till Hässleholm i söder. Jag har bott i Eleonores bortresa farmors hus i Dalarna, hetsat henne att köra alldeles för fort längs landsvägen ner mot färjeläget i Nynäshamn och tagit mig friheten att driva hejdlöst med henne i ModetteTV. Samtliga listade märkligheter var konsekvensen av en begränsad redaktionell budget – men kul hade vi.

Kommentera

