Plaza Magazine / Elin af Klintberg

Elin och ett omslag av Plaza magazine. Bilder: Stureplan.se och Plazamagazine.com.

Elin och ett omslag av Plaza magazine. Bilder: Stureplan.se och Plazamagazine.com.

Elin af Klintberg är mammaledig med lille Frans, men trots att jag fick autosvar på mitt mail damp det ner svar på mina frågor senare samma natt (!) – tack för det!

Bästa citatet ur intervjun

Eftersom de flesta svenska modebloggar snarare handlar om modekonsumtion än om mode trodde jag att de hörde samman med högkonjunkturen. Nu i efterhand kan jag känna mig lite dum som så snabbt avfärdade dessa bloggar som en fluga. I min enfald trodde jag att man faktiskt behövde kunna något om mode och samtidigt kunna skriva för att få ett existensberättigande inom mode-Sverige.

Bakgrundshistoria

Elin af Klintberg tog över som chefredaktör för Plaza magazine när jag jobbade som chefredaktör för Plaza Kvinna. Vi jobbade alltså på samma förlag, men sågs relativt sällan eftersom vi satt i olika hörn av våningsplanet. Nu i efterhand tycker jag att det var synd att vi inte tog tillfället i akt att lära känna varandra lite bättre, Elin är grym.

Kommentera

