Madelaine Levy / Bon

Madelaine Levy är chefredaktör för Bon. Bilder: Bon och Stureplan.se.

Madelaine Levy är chefredaktör för Bon. Bilder: Bon och Stureplan.se.

Madelaine Levy är chefredaktör för Bon och pendlar mellan London och Stockholm. Intervjun gjorde vi följdaktligen över telefon, med en timmas tidsskillnad. Madelaine pratar snabbt och får in oerhört mycket intressant i varje mening, det var en oväntat stor utmaning att hinna med att anteckna. Men man älskar ju självgående intervjupersoner.

Bästa citatet ur intervjun

Jag håller gärna utkik bland bloggarna efter nya medarbetare, men det är svårt att hitta skribenter som kan leverera texter på
30 000 tecken bland dem. Jag kanske borde sätta ut en kontaktannons i boken helt enkelt; Bon söker modebloggare med känsla för romanlängd istället för poemlängd!

Bakgrundshistoria

Ingen alls egentligen, jag har träffat Madelaine över en jobblunch vid ett enda tillfälle, och så har jag frilansat som översättare för Bon. Dessutom har jag ett svagt minne av att jag mailade med henne när jag jobbade som chefredaktör på Plaza Kvinna. Ytterst oklart vad vi mailade om dock. Eller om vi mailade överhuvudtaget för den delen.

Kommentera

