Charlotta Flinkenberg / Chic

Charlotta Flinkenberg / Chic

Charlotta Flinkenberg är chefredaktör på Chic. Bilder, Chic och Charlottas blogg.

Charlotta Flinkenberg driver shoppingtidningen Chic på Allers förlag. Intervjun gjordes på mail, 18 september fick jag svar.

Bästa citatet ur intervjun

En modeblogg handlar inte om en 17-årig tjejs vardag med läxor, partajande med polarna och bilder på hennes hundvalp, med två till tre pliktskyldiga dagens outfit i veckan för att rättfärdiga genren. Jag fattar inte varför alla är så nojiga med att nischa sina bloggar som ”modebloggar”. Som om det skulle vara med intressant.

Bakgrundshistoria

Charlotta och jag jobbade samtidigt på Frida förlag i årtusendets begynnelse, då Charlotta var chefredaktör på Frida och jag reporter på SOLO. Vi känner alltså varandra men har aldrig jobbat ihop, däremot har jag frilansat för Charlotta både på Veckorevyn och Chic där hon jobbar idag.

Kommentera

