Clara Lidström / Underbara Clara

Claras fina outfitbilder under loggan med den omdebatterade taglinen. Bilder: Folkbladet.nu

Claras fina outfitbilder under loggan med den omdebatterade taglinen. Bilder: Folkbladet.nu

Clara bor i Umeå. Inte i Stockholm. Bara det gör henne till ett intressant fenomen i modebloggsbubblan. Att hennes tagline är som ovan är ytterligare ett skäl. Så jag ringde Clara, vi pratade i nästan en timme om bloggen som jobb, att vara en förebild och att göra en modeblogg med en tredjedel mode, en tredjedel sylt och en tredjedel politik.

Bästa citatet från intervjun (ang att vara en del av husmorstrenden)

När modebloggarna kom utbröt moralpanik, Alex Schulman med flera skrev hur hemskt det var att 14-åriga tjejer fotade sig själva i spegeln och shoppade för mycket. Nu är det istället jag som orsakar moralpanik. Vad än kvinnor gör så blir det moraliskt sprängstoff, uppenbarligen.

Bakgrundshistoria
Ingen alls live, jag har aldrig träffat Clara. Däremot har vi mailats en del angående diverse bloggrelaterade saker, och jag har intervjuat henne för flera artiklar. Jag har också telefonintervjuat Claras syster vid ett tillfälle. De har väldigt lika röster.

Kommentera

