Ebbas blogg / Ebba von Sydow

Ebbas relativt nya blogg på Svts bröllopssajt.

Ebbas relativt nya blogg på Svts bröllopssajt.

Ebba von Sydow är en busy karriärkvinna, och det var inte helt lätt att få till stånd en intervju. Men till slut lyckades vi sy ihop det, och träffades på Klippoteket för ett snack. Ebba höll på att renovera sin nya lägenhet och instruerade hantverkare per telefon under tiden, och då – 4 november – var Ebbas nya jobb på Svt inte offentligt utan det enda jag visste var att hon höll på med ett hemligt modeprojekt på Bonnier. När jobbytet blev offentligt kompletterade vi intervjun i efterhand.

Ett av de bästa citaten (Ebba är en citatmaskin):

Förmodligen är bloggarna både konkurrens och komplement och den stora frågan för alla tidningsredaktioner är ju ”Ska vi anpassa oss eller göra tvärtom?”. Jag fick för inte så längesen ett erbjudande om ett spännande tidningsjobb, men tackade nej för att jag inte tror att det går att få till en lönsam affär kring en papperstidning just nu. Jag har inga goda råd att ge papperstidningarna för jag har liksom tagit farväl av den världen.

Bakgrundshistoria

Jag och Ebba hade aldrig träffats innan intervjun, men däremot hade vi förstås koll på varandra eftersom vi jobbat i samma bransch.

Kommentera

